081201 Måndag - Genom Tyskland och Holland

Efter att ha kört av båten i Rostock tidigt på morgonen, lastade vi över lite kollin till Markus bil, innan jag och Christoffer parkerade bilen och sov några timmar till. Åter igen delade jag och Christoffer säng och sov tätt omslingrade (lite trångt med ack så mysigt).


När vi vaknade igen upptäckte Christoffer att jag hade glömt hans kuvert med pengar (euro och pund) i den andra bilen i Ängelholm. -Ooops.... Hm, det blev första "testet" på vår resa och i vårt förhållande! Han tog det väldigt bra faktiskt...men jag hade väldigt dåligt samvete!


Resten av dagen körde vi genom Tyskland. På eftermiddagen stannade på ett "Raststelle" och på Christoffers rekommendationer åt vi "Ziegeunerfrikadelle mit Bratkartoffeln und salat", det var riktigt gott!



Mörkret börjar falla på resan genom Tyskland.

Framåt kvällen kom vi in i Holland och jag började då lägga märke till saker med det landet som jag tidigare inte har tänkt på de gånger jag har varit där:

  • Det finns jäkligt många växthus i det landet! Vart man än vänder sig och vart man än tittar: Växthus!

  • Husen har värdigt stora fönster! De ser alla mer eller mindra ut som skylltfönster!

  • Huset är förhållandevis små men både trädgårdarna och inredningen (av vad jag kunde se) var väldigt välvårdade.

Ca. 45 min innan Rotterdam stannade vi på ett hotell och drack kaffe och åt "Appfel Taart". Litet kletigt med gott!



Appel Taart och Cappuccino


På tjejtoaletten på hotellet fanns detta gigantiska blomsterarrengemang. Overkill?

Klockan 22.00 avgick båten från Hoek van Holland. På båten serverades en buffé och jösses vad jag åt! Jag mumsade glatt i mig Waldorfsallad, krabbsallad och coleslaw. Huvudrätten åt jag vårrulle och kyckling med ris och till efterrätt en liten bit jordgubbstårta. Blev så mätt att jag trodde att jag skulle spricka. Jag drack även två Heiniken till maten och blev lite smått lullig, snodde med mig salt- och pepparkaret.

Efter att ha ätit återvände vi till hytten för att sova. Vi hade fått en stor hytt med fyra bäddar, men jag och Christoffer delade ändå samma bädd hela natten, tätt omslingrade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0