081131 Söndag – Lämnar Sverige

Klockan 17.00 var lastbilen lastad och vi lämnade Växjö för att bege oss av mot kontineten. Jag hade inhandlat en varsin cola samt en varsin (stor) påse lösgodis för att ha som "färdmat".


Vi körde förbi magasinet i Ängelholm där vi bytte lastbil innan vi begav oss av till Trelleborg där vi träffade Markus, en av Christoffer chaufförer, som skulle med samma båt med en lastbil till Österike och Budapest.


På båten åt vi potatisgratäng, fläskfilé och en varsin öl innan vi slutligen stupade i säng i hytten.


Mitt i natten fick jag värsta abstinensen och var tvungen att krypa ner till Christoffers säng och lägga mig (jag sov annars i sängen ovanför honom).


Christoffer slumrar sött


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0